Waspada, 5F & 4S Yang Merosakkan Keislaman

Musuh-musuh Islam sangat peka melihat kelemahan sendi Muslim, yang ketika umat Islam telah meninggalkan sendi Islam maka Islam hanya akan tinggal kursus. Di antara sendi Islam yang digunakan sebagai sasaran utama mereka untuk dijauhkan dari umat Islam adalah firman Nabi saw:
“Aku tinggalkan dua perkara yang mana apabila kalian berpegang teguh pada keduanya, niscaya kalian tidak akan tersesat selama-lamanya setelah aku wafat; Kitabullah (Al-Qur’an) dan Sunnah Rosul-Nya (Hadits) “.

Dalam rangka mewujudkan misi musuh-musuh Islam telah melancarkan hak strategi dengan tujuan dari "4S" (Sing, Sex, Sukan, Asap) juga menyasarkan "4F" (Fun, Fashion, Makanan, Iman)


Ternyata target ini dianggap paling berkesan oleh musuh-musuh Islam, kerana tidak menghairankan bahawa banyak umat Islam saat ini yang tidak belajar Islam dengan betul bahkan dengan kita jujur mengakui bahawa banyak dalam perjumpaan budaya yang telah dikaitkan dengan bukan Islam "4S" dan "4F"

4 S



SING: Muzik-budaya memaparkan muzik dan lirik orang-orang kafir dengan pelbagai instrumen.



SEX: Jumlah media menayangkan gambar dan tayangan yang mengandungi unsur pornografi



SPORT: Pelbagai jenis sukan yang tidak mencerminkan budaya Islam (menutup aurat) dan terlepas dari masa berdoa.



SMOKE: Rokok yang umum di kalangan tua dan muda, awam dan bahkan kebanyakan intelektual Muslim adalah penagih merokok adalah sah mengikut makruh jumhurul'ulama , ertinya sesuatu yang dibenci oleh Allah dan Rasul-Nya. Bahkan menurut sebahagian ulama adalah haram.





4 F


FUN: Tontonan tontonan-lucu yang sering kita jumpai di televisyen yang begitu di benci Nabi.


FASHION: Busana, terutama di kalangan orang-orang muda yang kebanyakan berorientasikan trend orang kafir yang selalu menunjukkkan menyebabkan aurat dan menimbulkan syahwat..


FOOD: Makanan, berbagai macam makanan dan makanan segera yang dihasilkan oleh kilang yang belum jelas dan kemurnian kehalalannya.



FAITH: Keyakinan, yang dimaksudkan adalah ideologi-ideologi yang dikembangkan oleh orang-orang kafir seperti liberalisme, komunisme Kapitalisme, Orientalism, Zionisme, dan sebagainya.


Sasaran yang di inginkan "4F" "4S" dan adalah:

1. Memurtadkan orang Islam secara massal.

2. Menjadikan umat Islam tidak faham ajarannya secara benar dan mendalam.

3. Menciptakan tokoh-tokoh muslim untuk dijadikan agen-agen kafir dengan alasan kerjasama atau demokrasi.

4. Menghalang gerakan dan kegiatan dakwah Islam.

5. Mengasingkan Muslim dari semangat semangat jihad dan amar ma'ruf nahi munkar.

6. Menimbulkan perpecahan dan permusuhan di kalangan umat islam.

7. Melalaikan umat Islam dari beribadah kepada Allah SWT.

8. Membuat pemikiran awam dalam bentuk pemikiran sesat dan menyesatkan


Jagalah dirimu dan keluargamu dari Api Neraka, seperti firman Allah S.W.T:



ا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَيْهَا مَلَائِكَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَّا يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَيَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ

التحريم : ٦



At Tahriim: 6

Wahai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api nerakayang bahan-bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikatyang kasar, keras, dan tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan-Nyakepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan.

No comments: